Līdz 30. septembrim Latvijas Universitātes (LU) pētnieki sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju aicina aizpildīt anonīmu aptauju par akadēmisko godīgumu un atbildīgu pētniecību. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā Latvijas pētnieki izprot akadēmiskās godprātības pamatprincipus un kā šīs normas tiek īstenotas ikdienas pētnieciskajā darbā.

Pētījuma rezultāti sniegs nozīmīgu ieguldījumu izpratnē par to, kāds atbalsts nepieciešams Latvijas zinātniekiem un zinātniskajām institūcijām atbildīgas pētniecības vides stiprināšanai.
“Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot Latvijas zinātnieku izpratni par atbildīgu pētniecības praksi, tās galvenajiem principiem un to, kā šīs normas tiek īstenotas pētniecības praksē.
Līdzīga aptauja ir veikta arī vairākās kaimiņvalstīs, piemēram, Lietuvā, Igaunijā, Somijā, tāpēc pētījums ļaus arī salīdzināt Latvijā un citās valstīs iegūtos datus, kā arī palīdzēs identificēt gan kopīgās tendences, gan specifiskās atšķirības. Mēs saprotam, ka daudziem šobrīd sākas jaunais mācību semestris, tāpēc būsim ļoti pateicīgi par katru aizpildītu anketu,” Dr. phil. Ivars Neiders, LU Klīniskās un profilaktiskās medicīnas institūta (KPMI) vadošais pētnieks.
Pētnieki aicina Latvijas akadēmisko kopienu aizpildīt anonīmo anketu. Anketas aizpildīšana aizņems aptuveni 15 minūtes. Piedalīšanās ir brīvprātīga, un sniegtās atbildes tiks izmantotas tikai apkopotā veidā. Anketas aizpildītājus nebūs iespējams identificēt.
Anketa pieejama tiešsaistē, un to var aizpildīt līdz 30. septembrim: https://latvia.questionpro.com/t/ASid1Z6Edf
Pētījumu apstiprinājusi LU Humanitāro un sociālo zinātņu pētījumu ētikas komiteja.
Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar pētījuma īstenotājiem –
- LU KPMI vadošais pētnieks Dr. phil. Ivars Neiders: ivars.neiders@lu.lv;
- LU Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātes asociētā profesore, LU KPMI vadošā pētniece Dr.sc.soc. Signe Mežinska: signe.mezinska@lu.lv.
Dalība pētījumā palīdzēs veidot caurskatāmu, godīgu un starptautiski uzticamu pētniecības vidi Latvijā. Katrs viedoklis ir nozīmīgs, lai stiprinātu akadēmisko godīgumu un nodrošinātu atbildīgas pētniecības attīstību nākotnē.