Mūsdienās, kad informācijas ir daudz un noturēt uzmanību kļūst arvien grūtāk, ir svarīgi ne tikai tas, ko pētnieks stāsta, bet arī tas, kā pētījums tiek atspoguļots. Zinātnes komunikācijā arvien svarīgāka kļūst stāstniecība (angļu: storytelling) – prasme sarežģītus faktus un datus pārvērst saprotamā un aizraujošā stāstā.

Šie seši soļi palīdzēs pētījumu padarīt par aizraujošu lasāmvielu, kas piesaista un notur lasītāja uzmanību.
1. Ievads = atklājums, ainas radīšana
Katram labam stāstam ir aizraujošs sākums. Ievadā pētnieks var radīt vidi, kurā risināsies “stāsts” – tā ir iespēja lasītāju iepazīstināt ar kontekstu, aktualitāti un nezināmo jautājumu, uz kuru tiek meklēta atbilde.
2. Problēma = ļaundaris, spriedzes pieaugšana
Katrs pētījums risina kādu problēmu. Autors var radīt intrigu – kāpēc šī problēma ir būtiska un kāpēc tā ir jāatrisina tieši tagad?
3. Metodoloģija = varoņa ierašanās
Šajā brīdī stāstā iesaistās galvenais varonis – autora izvēlētā metode. Pētniekam jāatklāj, kā tiks pārvarētas grūtības, kādi rīki un kāpēc tiks izmantoti.
4. Rezultāti = kulminācija
Šis ir brīdis, kad lasītājs tiek pārsteigts ar atklājumu. Pētnieka uzdevums ir sniegt jaunu izpratni par līdz šim maz izzinātu vai neskaidru jautājumu – tieši šajā brīdī lasītājam rodas jaunatklājuma jeb “wow” moments.
5. Diskusija = atrisinājums, viss saliekas kopā
Pēc kulminācijas ir laiks padziļināti reflektēt. Kā atklājumi iederas plašākā zinātniskajā kontekstā? Ko tas maina? Kas vēl būtu jāizpēta?
6. Secinājumi = noslēgums, lielais fināls
Katram stāstam ir beigas – bet labākajiem ir tāds noslēgums, kas paliek atmiņā. Ar saviem secinājumiem autors var akcentēt pētījuma nozīmi un aicināt lasītāju domāt tālāk.
Stāstniecība zinātnē ir sava veida tilts starp pētnieku un sabiedrību. Šī pieeja ne tikai palīdz padarīt zinātnisko darbu pieejamāku plašākai auditorijai, bet arī palielina iespēju, ka tas tiks pamanīts, izlasīts un novērtēts.